Sider

onsdag 22. juli 2009

Trening på full bane

Nå har vi meldt oss på et agility stevne den 15 august, og siden Tulli ikke har gått en full bane siden 1.mai stevnet i moss, så brukte vi forrige trening til å gå dette. Jeg tenkte at det ville vere fint med en gjennomgang for å kunne plukke ut ting som jeg burde fokusere på frem til stevnet.

Banen som ble satt opp var omtrent slik:

Jeg startet med Tulli på venstre hånd og etter 2 så var det bare og vri  seg mot tunellen. Hun burde ikke ta hinder 4 da den var såpass høyt opp at det skulle holde med en vri. Jeg skulle rope på Tulli mens hun var i tunellen for at hun skulle skjønne at hun skulle svinge opp mot hinder 4 og ikke rett frem mot hinder 2.
Jeg hadde henne fortsatt på venstre arm og krysset bak fra #4 til vippa. Herfra gikk det videre mot hjulet og en 180° sving over muren. Jeg tok så et bakombytte fra 7 til 8 og fikk en sving fra 8-9 og videre over langhoppet til 12, 13 og inn i slalomen. Etter tunellen så ble det et fremforbytte fra 16 til 17 og et nytt ved 17 til 18. (Jeg valgte og gå på nedsiden av stigen da det ga en bedre linje videre, men ut i fra tegningen her så ser det ikke nødvendigvis slik ut.) Siden det er et fremforbytte både før og etter hinder 17 så kan det bli en serpentin, med serpentinpossisjonen ved landingssiden på #17.

Serpentiner er det jeg føler meg dårligst på med tanke på hva man bør og ikke bør gjøre osv. For at jeg skulle komme meg i riktig posisjon i forhold til serpentinen så ville jeg ikke løpe for høyt opp, problemet ble da om Tulli ville fortsette frem og ta 16 eller ikke.


Følte at mye fungerer, men jeg kunne ropt mer på henne i tunellen, er heller ikke fornøyd med min diagonale linje og armbruken på bakombyttet etter muren.

Slalom ingangen gikk fint, men jeg skal trene mer på dette. Det samme gjalt lang hoppet, men hun rev markeringspinnene så jeg skal trene mer på detter også. Nå står det i reglene til NKK at:

"Hund eller fører som river markeringspinnene skal ikke medføre feil, selv om dette forårsaker riv av et eller flere av elementene av hinderet."

På serpentinen så gikk det også nesten. Hadde hoppet vært en 1/2 meter nermere så hadde det gått bra.
Vi får se litt mer på dette også.

1 kommentar:

  1. Så gøy at du skrev om treningen her! Har vært veldig nysgjerrig på hvordan konkurransetreningen på hel bane gikk! Veldig fint løp! :-) Kult å se hvordan hun øker farten og springer i forveien etter langhoppet! Og så rett inn riktig i slalåmen uten å nøle! :-) Den serpentinen fungerte jo nesten også!

    SvarSlett