Sider

mandag 11. oktober 2010

Banetreningen

På lørdagen som var så lagde jeg to baner inspirert av VM banene for stor hund. Hinder 1-6 (hvit) er fra hoppbanen mens 7-16 er inspirert av standad banen. Noen forandringer måtte jeg gjøre. De svarte tallene blir en ren hoppbane. Hensikten min for denne treningen var og se litt hvordan vi ligger ann og hva jeg vil legge fokuset på i forhold til treningen av Tulli og min forståelse av systemet som jeg prøver og følge.(Derret sitt system)

 

 

Synes selv at det var mye som gikk bra, men av hoved tingene som jeg må gjøre noe med er felt. Tulli har ikke noen form for felt i det hele tatt. Det er også tydelig at vi ikke har vært på vippa på en stund også. Langhopp ut i intet, med fremforbytte og bakombytte må jobbes med. Samme gjelder oxer. Vi må også fortsette og jobbe med slalom inganger. Den har blit utrolig mye bedre en det den var, men den må vedlikeholdes og kan bli bedre. Synes ikke at jeg bommet så altfor mye med timingen, litt sen kanskje og at jeg må se litt på min plasering. Jeg må generelt bli tryggere på systemet, så her er det og se igjennom DVD’ne igjen. Bakombytter er vel også noe jeg må gjøre noe med siden Tulli lett “flikker” når jeg presser på linjen.

Når det gjelder Siena så skal jeg legge ned mye mere tid i grunnferdigheter. Det har ikke blitt så mye trening i det siste da hun har vært litt “rar”. Hun har ikke hatt lyst til å trene og virker litt “redd”. Satser på at mye av det er alderen hun er i, det kan også være at hun synes at jeg blir for masete og “pågående” som følge av det med alderen.

1 kommentar:

  1. Så gøy med blogginnlegg! :-D Bra oppsummering av søndagens trening! Nå har du verdens beste utgangspunkt for å legge opp til framgangsrik trening framover! :-)

    SvarSlett