Sider

mandag 1. juni 2009

Litt oppsumering


Det har dessverre blitt lite trening for Tulli i det siste. Forrige søndag tok jeg og Tulli morgen turen ned til stranda for og bade, og her klarte Tulli og få et stygt kutt i poten sin. Vi prøvde og rense såret, men innen vi fikk vært hos dyrlegen så gikk det en infeksjon i såret. I tilegg til dette så klarte hun og pådra seg våteksem på to steder også. Så nå homper hun rundt med bandasje på poten og krage igjenn. Vi satser på og få begynt å trent litt i juli og kanskje gå noen konkuranser i august. Hun har blitt veldig flink hos dyrlegen da. Hun liker ikke og være der, men hun stod ganske rolig når de måtte barbere bort pelsen rundt våteksemen. Og det går veldig greit når vi må vaske og smøre på salven. Når vi er ferdig så får hun en neve med godbiter og vel så det, så det har nok hjulpet litt :D .





Ellers så hadde vi et nybegynner kurs eller introduksjonskurs i agility i helgen. Jeg synes det gikk veldig bra og alle som var på kurset jobbet bra med hundene og var veldig flinke. Hundene var veldig flinke også. Det ble jo veldig varmt i helgen, men de holdt koken oppe og fikk noe svalende bad i basengene vi hadde med oss.

Kurset var veldig motiverende og jeg gleder meg til å jobbe videre med dem på treningene fremover.






2 kommentarer:

  1. Så flink du har vært til å blogge, Gard!

    Stakkars Tulli, dette var uflaks. Håper at såret gror fort og at hun snart er helt bra igjen!

    Men så kjempekult at hun er blitt så flink hos veterinæren og at dere har vært så flinke med jackpoter og håndteringstreningen at hun synes det er greit med sårbehandling også! Godt jobbet! :-)

    SvarSlett
  2. Tok sjansen på at det var greit at jeg lånte bildene fra kurset til bloggen min jeg. Si ifra om dere har noe i mot det! :-)

    SvarSlett