Sider

fredag 26. juni 2009

Stabling av ringer

Jeg har begynt å lære Tulli og hente noe leke ringer som hun skal tre på en pinne. Dette er like mye en øvelse for meg for å prøve å lære meg selv til å bli bedre på klikker trening. Jeg har prøvd litt forskjellige måter, de er egentlig veldig like så det blir vel helst varianter.
Først startet jeg med å holde pinnen i hånden slik at Tulli kom med lekeringen og så trede den på pinnen. Det ble litt tilfeldig om hun traff og jeg ble litt usikker på om hun faktisk prøvde og tre den på eller bare hentet ringen til meg og så slapp den. Hvor den havnet ble tilfeldig.
Etterpå satt jeg den på bakken for å se om hun gikk mot pinnen eller bare kom til meg. I begynnelsen så kom hun og leverte den til meg, men med litt trening så begynte hun og forstå at pinnen hadde noe med hele greia å gjøre. Problemet er at det var vanskelig og få henne til å slippe den over pinnen så jeg laget en som var tynnere for dermed og øke sjansene for at hun fikk det til. Prøvde litt med dette og det ser greit ut men i dag lagde jeg en som var litt mindre og da fungerte det enda bedre.

Så planen er nå og trene på den lave til hun henter en ring og trer den på uten at det er tilfeldig. Når vi har fått til dette så bytter jeg den lave ut med den høye, før jeg til slutt bytter den ut med den som fulgte med ringene.





Film fra treningen idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar