Sider

søndag 15. august 2010

Timingen på fremforbytte.

Veldig ofte når jeg har gått med Tulli så har jeg egentlig ikke tenkt så mye på timingen min når jeg utfører et fremforbytte. Så på forrige trening så bestemte jeg meg for å filme alle fremforbytte øvelsene i en dobelt boks for å  kunne se hvordan de egentlig var. Utgangspunktet er at jeg skal senke farten inn mot possisjonen jeg skal være i (positional cue)  og utføre byttet i det Tulli løfter forlabbene for å hoppe. Så var det og se om jeg klarer og utføre teorien i praksis.

Jeg gikk i gjennom alle øvelsene på både høyre og venstre side

Hopp 1) Her er jeg ørlite sen

Hopp2)Her synes jeg den ser veldig bra ut :)

Hopp 3) Her er jeg veldig sen og er vel i dårlig possisjon også.

Hopp 4)Her er jeg fortsatt veldig sen, men er vel i bedre possisjon

Hopp 5) Her er jeg også sen

Hopp 6) Er litt vanskeligere og se her, men er nok sen siden Tulli tar en stor sving

Hopp 7)  Er en serpentin som jeg føler at jeg er veldig usikker på med tanke på nesten alt. Den ser grei ut

Hopp 8) Blir vel mye av det samme som ved hopp 7

Konklusjonen er vel at når det gjelder timingen min så er jeg sen så jeg må finne ut av dette. Når er det heldigvis bedre og være sen en for tidlig da. Når det gjelde mine bevegelser og plasseringer så må nok de forbedres også. Så det er på tide og se igjennom de filmene jeg har slik at jeg får luket ut det jeg er usikker på :)

1 kommentar:

  1. Du er så flink som jobber med timingen! :-) Enig i den evaluering av repetisjonene, tror jeg.

    SvarSlett