Sider

søndag 3. juli 2011

Trening på driving

På den forrige treningen så lå hovedfokuset mit med Siena og prøve og få til litt driving. Det jeg ønsket å få til var og få Siena til å flytte sauene fremover så rett som mulig. Jeg ønsket å få plasert meg slik at vi dannet en trekant som på tegningen under. Årsaken til det er at jeg da er foran Siena og kan gå inn på linjen hennes hvis hun prøver på noe sprell.  Hvis tar utgangspunkt i tegningen så lan jeg da ta en liten høyre flanke for å endre retningen osv. og da drive i en firekant. Og til slutt når Siena og jeg blir enda bedre så kan jeg bare bli stående, slik som jeg fikk prøvd med Glenn.driving2

Det som ble litt vanskelig på treningen er at sauene er veldig klengete og snur seg fort og følger etter meg. For og komme i gang så ble jeg nødt til å bruke Siena til å ta dem av meg. Så fort sauene flyttet seg så la jeg Siena i “ligg” slik at jeg fikk snudd meg. Så var det å få Siena til og begynne og drive og for meg og komme i rett possisjon i forhold til trekanten. Gikk jeg for fort så kunne det gire opp Siena litt for mye og kom jeg for langt frem så snudde sauen seg inn mot meg. Kom jeg for langt bak så mistet jeg litt kontrollen siden Siena og jeg ikke er riktig der enda. En annen ting jeg måtte tenke på er at hvis jeg går for mye inn mot linja til Siena og ikke paralelt med den så presser jeg henne ut til en flanke.

Det var mye og tenke på, men jeg følte at vi fikk til mye bra og at vi er i gang med noe. Kanskje det blir litt lettere med noen Sauer som ikke klenger seg for mye til meg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar