Sider

tirsdag 14. juli 2009

1. treningsøkt med kriterieplan

Nå har jeg holdt den første treningen med den nye kriterieplanen. Synes selv det gikk så som så. På den første økten så fikk hun bare belønning 3 ganger ut av 16 forsøk. Det ble under 20% og hun feilet 7 ganger på rad. Tulli skal ha for at hun ikke gir opp. Neste økt gikk mye bedre og vi kom opp i 45%. Neste økt gikk dårligere igjenn, men jeg tror jeg vet hvorfor. For det første så er kriterieplanen kanskje ikke detaljert nok, det er ikke bra nok definerte kriterier, og den andre grunnen er fordi jeg ikke har vert flink nok til å bestemme meg for hva som belønnes og hva som ikke belønnes. Jeg satte kravene for høyt i første økt og det ble da mye feil. Dette førte til at jeg endret kravene under veis, for så å sette dem opp igjenn. Tror nok det bel litt for mye "jojo" kriterier og da blir det ikke så lett for Tulli og skjønne hva jeg vill.

Ellers så er det slik hun gjør det ca 2:20 ut i filmen og forsøket før jeg vil ha som endelig resultat før jeg senker pinnen ned på gulvet. (Gangen før er heller ikke så verst)

1 kommentar:

  1. Kjempekult med film og loggføring!

    Tror du tenker veldig fornuftig i forhold til å definere kriteriene enda klarere for å øke antall repeitsjoner hun får belønning for. Ser ut til at du holder pinnen litt lavere ned (ca på høyde med vinduskarmen i bakgrunnen) ved de repetisjonene du belønner. Å prøve å finne ut nøyaktig hvor høyt du skal holde pinnen før hver økt kan jo være én vei å gå for å få klarer kriterier. En annen idé kan jo være å klikke hver gang hun løfter ringen høyere enn pinnen. Mulig du har tenkt på alt dette allerede da.

    Lykke til med de neste øktene! Venter spent på fortsettelsen!

    SvarSlett