Sider

onsdag 13. januar 2010

Burleker eller Crate Games om du vil

Nå er jeg godt i gang med burleker med Tulli. Jeg har sett i gjennom Crate Games DVD’n og da spesielt på de tre første trinnene siden du måtte komme dit før man kunne slippe hunden ut av buret. De tre tinnene er :

  1. I love my Crate (Jeg elsker mitt bur!)
  2. Are you a gambler (Tør du gamble?)
  3. Youre in Youre out (Du er inne, du er ute)

Hvis noen vil vite litt mer om hva de tre kriteriene er (og som ikke har DVD’n) så kan dere lese her

I dag begynte jeg på trinn 4, etter først og gjort de 3 første stegene på nytt.

Jeg er fornøyd med tirsdagens trening. Da jeg satt Tulli i buret i begynnelsen så var hun klar over at godbitene var der (medisterkaker og kylling) og prøvde først med “sitte bamse” og å rygge. Dermed så gikk det med litt flere en de 5-10 godbitene før vi kom videre til trinn 2.

I dag så gikk det egentlig bra. Det betyr at Tulli var flink, men jeg tror jeg soset litt og glemte litt av det jeg skulle gjøre som og lukke døren mellom hver gang. Tulli var ivrig og ville helt klart inn i buret igjenn. Når jeg gir fri signalet (“fri”) så er hun litt nølende. Vi får fortsette i morgen, men da skal jeg se igjennom trin 4 osv. på dvd’ først. Det er greit og lese de punktene, men det beste er og se det og få det forklart.

Jeg må også finne en annen plass slik at jeg får bedre plass .

Under er to filmer fra treningen i går. ( de er forkortet siden jeg ikke kunne ha mer enn 10 min.)

1 kommentar:

  1. Hehe! Så søt hun er når hun prøver å tilby rygging og sitte bamse i buret! :-) Morsomt å se hvordan hun virkelig forstod poenget om å sitte stille etter hvert! Synes det ser ut som du har bra timing også!

    SvarSlett