Sider

lørdag 9. januar 2010

Tur på Ekeberg

I dag hadde jeg bestemt meg for å ta morgenturen på Ekeberg for å trene litt på forbipaseringer. Det var -18° så det var best å kle seg godt.

Vi hadde ikke gått langt før vi møtte den første hunden, som var en Tervuren. Det er vanligvis en hun som tulli er veldig skeptisk til, men denne gangen gikk det veldig fint. Nå var vi på en sidevei og den paserte ca 5 meter unna, men Tulli ble bare sittende og se på den som om det var ingenting. Rett etterpå møtte vi en Shelti og en Cairn. Dette er hundetyper Tulli liker så som forventet sp gikk det veldig greit. Hun pep litt, men det var mer fordi hun ville hilse på dem. Sheltien fikk hun hilse på, siden den var løs og kom bort. Tulli hilste høffelig på den, og så gikk de mer eller mindre tur sammen etterpå og snuste på flekker etter tur. Vi møtte også en labrador på hundesletta som Tulli lekte litt med. Etter det møtte vi en sheltie, bichon frise og en liten hund til.

Vi møtte også 9 hester som paserte 1 meter unna. Tulli satt fint og så på, mens hun fikk belønninger. Hester er litt av og på så jeg er fornøyd med at hun var så flink her.

Så alt i alt så gikk det så bra i dag at jeg er blitt lit mindre klok. Hvorfor gikk det så bra i dag?

Personlig så tror jeg at det er flere faktorer. Hun er ikke så kjent på det stedet, og var da mere optatt av å snuse og lese spennende nyheter. Alle hundene jeg møtte var løse. Når jeg møter løse hunder med Tulli i bånd, så har jeg så slakt bånd som mulig. Jeg tror nok at jeg ubevist strammer båndet når jeg møter andre hunder i bånd her hjemme, og det fungerer nok litt som en avtrekker. Jeg vet jo at stramt bånd fungerer slikt, men alikevel så tar jeg meg i å gjøre det.

Så egentlig er ikke Tulli så ille på dette, så lenge jeg også klarer og gjøre det jeg skal. Vi skal fortsatt trene på dette og jeg tror vi skal forbedre oss begger to.

Jeg skal se om jeg får tatt en tur til i morgen. Da skal jeg ta med meg kameraet også. Utsikten over Oslo i denne vinterkulda var utrolig.

Når vi har fått Siena skal jeg også høre med de på Ekeberg om jeg kan ta med Siena inn til dyrene slik at jeg får sosialisert dem litt på husdyr også. Håper de synes det er i orden, så lenge hun er i bånd.

Nå skal jeg sette meg ned og se på Crate Games DVD’n slik at vi kommer i gang med det også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar