Sider

søndag 14. februar 2010

Den første natten og dagen så langt…

Den første natten med Siena gikk også veldig bra. Vi brukte et tips fra Susan Garret’s ebook “Training Tips”. Det gikk ut på og sette buret hennes på en stol intil senga slik at hun kunne høre og kjenne pusten vår samtidig som jeg kunne putte fingrene mine gjennom gittere på buret og ha fysisk kontakt. Dette fungerte veldig bra og Siena falt fort til ro og sov godt. Det hadde nok vært en begivenhetsrik dag også, så hun var nok ganske sliten. I løpet av natta våknet jeg noen ganger av at jeg trodde hun pep litt, men når jeg stod opp for og se så sov hun godt. Det viste seg at jeg hadde våknet av at det peip i nesa mi når jeg pustet.

Siena sov frem til klokka 5.00, noe som ikke er så galt for meg. Jeg bør stå opp senest kl 4:45 når jeg skal på jobb. Jeg våknet da av at hun bet meg litt i fingrene og lekte med teppet i buret. Så da var det bare og kle på seg og ta med Siena ut i hagen.

Stillingen er foresten “uhell inne” 1 - “tisse ute” 3.

Siena begynner og bli mer trygg ute også, og løper litt mer i hagen og leker mer intenst med leken sin. Vi har hatt litt drakamp hvor hun er ivrigere og legger tyngden bakover.

Vi venter fortsatt med å la Tulli og Siena være ute sammen helt uten bånd og valpegrinn etc.

IMG_3704 

IMG_3726 

IMG_3727

IMG_3734

IMG_3735

IMG_3736

1 kommentar: