Sider

søndag 9. august 2009

I dag så brukte jeg samme kombinasjon som treningen på torsdag. På torsdagen så følte jeg at det ikke var så mye som stemte. Tulli bommet på ingangene i slalomen og fulførte ikke slalomen helt ut. Jeg vet at vi må trene mer på dette samtidig som jeg følte at hun kan det bedre en vi gjorde da. Nå hadde vi vert der hele dagen og jobbet med agilityhengeren, så det hadde vert en lang dag før vi trente og både jeg og Tulli var nok litt slitne så vi var vel ikke helt på topp når vi trente.

Uansett så ville jeg bruke samme kombinasjonen en gang til for å se hvordan det gikk nå. Jeg følte selv at det gikk mye bedere, men at vi må øve mer.
Ingangene klarte hun mye bedre og jeg kunne også gå lenger vekk fra slalomen.  Hvis jeg skal gå slik jeg ønsker så skal jeg etter og ha sent Tulli inn i slalomen kunne bevege meg mot tunell ingangen som er merket #5 for og få en bra positional cue. For å få til dette så er jeg avhengig av at jeg ikke må hjelpe Tulli gjennom hele slalomen. Det betyr at når jeg har sent henne inn i slalomen så fulfører hun den i full fart uansett hva jeg gjør.
Jeg kunne ha fulgt Tulli helt ned i slalomen og gjort et fremforbytte der, men da vil min "positional cue" havne i ingenmansland og på sikt så vil den da miste sim mening eller betydning.

Vi fikk tatt to runder med dette, men jeg fikk bare filmet 1. runden. (det begynte og regne og siden jeg ikke vet hvor mye vann videokameraet tåler så satt jeg den bort.) I tillegg så trente jeg litt slalom for seg med 6 pinner. Her sendte jeg henne inn fra forskjellige vinkler, krysset bak og løp på skrått vekk fra slalomen. Vi kan forsatt jobbe med inganger fra venstre. Banen fikk også testet ut hvordan man fikk gitt beskjed om vilken vei man skulle etter tunellen. Jeg vet at dette er også noe jeg må jobbe mere med. "Blien" til Tulli er veldig fin, men jeg må ikke glemme og belønne dem. Ellers så er jeg veldig fornøyd med dagens trening. Jeg ser at det er mer og jobbe med, men at vi har fremgang.

Jeg må også trene mer på at Tulli slipper leken på kommando. Har trent litt på dette siden torsdag, men er ikke i mål enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar