Sider

mandag 2. februar 2009

Stå i en box

Jeg har bestemt meg for å trene Tulli i triks og andre relativt unyttige ting for å kunne øve meg selv opp i timing og sette opp kriterier. Den første øvelsen var å få tulli til å stå i en liten boks eller eske. Catherine har også trent litt med Tulli på dette og kommet ganske langt. Så jeg bygger videre på dette.

1. Først skulle Tulli ha en pote i esken
2. To poter i esken
3. Tre poter i esken
4. Fire poter i esken
5. Bli stående med 4 poter i esken
6. Gå til esken og stelle seg oppe i den.

Punkt en og to gikk ganske fort, men når godbiten uteble kunne man se at Tulli tenkte så det knaket, før hun løftet en av baklabbene mot esken. Etter det gikk det fort fremover, men det ble litt "gåing" slik at hun tok den ene forlabben ut av esken når hun satte den siste baklabben opp i esken. Vi kom i mål tilslutt, men den er ikke helt 100% enda.

Det jeg ser er at jeg bommer med timingen min og trekker henne ut av esken når jeg beønner. Ellers så ser det ut som hun synes det er veldig gøy, og hun får en ganske høy intensitet når hun skjønner hva som vil gi belønning, og er villig til å prøve mer når de uteblir.

Legger med en liten snutt av den siste gangen


2 kommentarer:

  1. Så flink Tulli! Og så flink du er til å trene, Gard! Veldig gøy å se film av trikstreningen deres! Jeg vil se mer!

    SvarSlett
  2. I bloggen min ligger det nå en utfordring til deg, Gard.

    SvarSlett