Sider

torsdag 19. juli 2012

To fine treningsdager

IMG_0670[1]

 

Da har det vært to fine treningsdager på kløfta. I går så la jeg fokuset på å “gå inn på jordet”. Det er kanskje litt kjedelig trening,, men nødvendig. Siena må klare å gå sammen med meg til stolpen og vente til hun får beskjed. Vi må gå inn med rett “attitude” for å si det sånn.

I dag fikk jeg se at det fungerer. Vi er ikke i mål, men nå løper hun ikke frem til portenog prøver og stikke med en gang den åpnes. Hun går ved siden av meg frem til porten, men det blir litt vanskeligere når vi går igjennom. Passer jeg på og være konsekvent og nøye her så tror jeg ikke det skal ta så lang tid.

Sånn er det når man har en super ivrig gjeter og dårlige vaner som må avlæres.

Dagens trening handlet derimot og få raskere reaksjoner. At når jeg ga en komando så skal det skje nå og ikke etter en tre fire skritt.

 

 

 

 

Tove og Cindy

 

I går så var også Tove med og trente, noe som var veldig nyttig. Det er alltid bra med noen som har holdt på lenger og kan mer til å komme med råd og veiledning. I tillegg så var hun flink til å holde sauene så vi fikk trent på litt utganger.

Fineste Snuppa til Tove

 

Stine med Thelma var med meg både i går og i dag og det er veldig morsomt og se på fremgangen de har hatt.

 

Stine og ThelmaIMG_0663[1]Klar for en utgang

 

 

Slalom baby, slalom

 

 

I går så var Catherine også med og siden vi nå har fått tilgang til hallen så ble det endelig litt agility på Tulli :)

 

 

 

 

 

 

IMG_0677[1]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar