Sider

fredag 17. juli 2009

Kjørt meg fast igjen

Har trent litt med Tulli på ringstablingen igjen, men kjører meg fast igjen. Tror nok at jeg må lage enda mer detaljerte kriterier og se om jeg bør tilnerme meg på en annen måte. Det kan virke som om hun er mest optatt av og levere ringen til meg og ikke mot pinnen når jeg holder den. Setter jeg den på bakken så leverer hun den i den retningen, men hiver med en labb som gjør at hele greia velter etc. og da er det jo ikke mulig å treffe pinnen. Det kan også virke som om hvordan hun bærer ringen er med på og påvirke hvordan hun kan klare og levere den. Hvis hun klarer og holde ringen i munnen slik at ringen står rett ut så er det større sansynlighet for at hun får det til enn hvis den henger ned. Kanskje jeg må begynne her?

En annen måte jeg har tenkt på er om jeg lærer henne først til å legge den oppe på hånden min slik at den blir liggende først. Da må hun levere den på en mer kontrolert måte, enn bare og hive den i min retning. Først blir det mens jeg holder pinnen, uten at den stikker opp og at hun legger ringen kontrolert på hånden min uten at den detter ned. Belønningen gis inne i ringen? Etterhvert så lar jeg pinnen stikke lenger og lenger opp. For at hun da skal legge ringen på hånden på samme måte så må hun tre den på ringen først.

Jeg håper at dette er en måte som kan funke og som gjør at hun jobber litt "roligere"

Jeg filmet siste treningsøkten, men det ble bare surr og mer av det samme så jeg lar det vere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar