Sider

fredag 8. januar 2010

Burleker og litt til

I går kom endelig DVD'n med burleker, så i morgen regner jeg med at jeg skal se på den slik at jeg kan komme i gang. Jeg har trent litt på at Tulli skal like å være i buret alerede. Så når jeg ber henne gå i buret så løper hun inn og venter på noe godt . 

Grimetreningen går fremover også og hun aksepterer den mer og mer. Vi har trent litt med den hver dag denne uka. Når jeg kommer hjem fra jobb så tar vi og går en liten lufte tur på ca 10 minutter. I går og i dag så kom vi over halvveis før hun prøvde og ta den av og det ble med bare to forsøk. Jeg behøver ikke å belønne så ofte heller som før.

I morgen så tror jeg at jeg skal ta en tur på Ekeberg og se om jeg ikke kan starte med litt forbipaseringer. Her regner jeg med å bare møte ukjente hunder. Når jeg går hjemme så kjenner hun de fleste. Det betyr at det enten blr veldig enkelt fordi hun synes de er greie, eller så blir det litt vankelig fordi hun alerede ikke “liker” dem.

I dag fikk Catherine Tulli til å holde kontakten med henne, mens en hund hun virkelig ikke liker gikk bare 5 meter unna. Så det betyr at med litt målrettet trening og insats så bør vi få til dette.

1 kommentar:

  1. Så bra at den gode treningen du har gjort med grime-treningen gir så fine resultater! :-) Blir en spennende dag i morgen! Høres perfekt ut med både burlek-dvd og passeringstrening!

    Så utrolig bra at Catherine og Tulli klarte å holde kontakten samtidig som de gikk så nært en så vanskelig hund! :-D

    SvarSlett