Sider

mandag 8. mars 2010

Innkallings trening, agility og litt til

I går var vi en tur i drøbak og trente med Therese. Det var en veldig bra trening, og en av de bedre på en stund. Det var ikke bare fordi været var topp, sol og varmergrader hjelper på humøret nå. Grunnen til at jeg var så fornøyd med agility treningen er at jeg fikk noen svar og hint på hva jeg kan trene mer på. Fokuset mitt var på min timing ved fremforbytter, og Therese hjalp meg med å se på min timing. En av de tingene vi gjorde var at begge skulle si “der” når vi mente at Tulli løftet forlabbene for å hoppe. ( I Clean Run nov. 2008 skriver Derret at han “execute my frontcross as my dog’s front feet come up” )

Jeg er nok fortsatt litt sen og noe av årsaken til det er at jeg ikke har “lært” meg å se når Tulli tar av før hoppet. Jeg fikk også bevist at jeg bør trene mer på “positional cue” i hverfall i forhold til “lead out pivots”. Den første gangen jeg tok det så satset hun mye tidligere en jeg hadde trodd. Så min timing ble da ekstremt sen. Tulli hoppet nok mer som om hun skulle rett frem, noe som førte til en veldig stor sving.

Under er kombinasjonene jeg trente. Hinder 3 ble flyttet tul rødt hinder.

søndagstrening

Det ble også to hopp på en hopteknikk øvelse, og det var mest for å prøve og ta et bilde av hvordan det så ut. Jeg burde egentlig tatt av selen, men det glemte jeg helt bort.

  IMG_3941

For Siena sin del så ble det inkallings trening. Og vi fikk kjørt ca 10 – 15 inkallinger. Det ble jo også litt miljøtrening, hilse på Therese, Milli og Enya. Vel hjemme så ble det litt håndterings trening med kloklipp, børsting av pels, se på ører og tenner.

IMG_3969 IMG_3978IMG_3982

IMG_3983

    IMG_3923IMG_3924

IMG_3925IMG_3926IMG_3915

1 kommentar:

  1. Takk for hyggelig trening på søndag! Fine bilder! Hvis noen har noe å kommentere på hoppteknikken til Tulli på bildet over vil jeg gjerne vite om det!

    Flinke dere er til å trene håndteringstrening med Siena! :-)

    SvarSlett