Sider

onsdag 3. mars 2010

Mandagens agility trening

På mandag var vi en tur i drøbak og fikk trent litt agility mede Tulli. vi trente litt på fremforbytter og 180 graders svinger i en dobeltboks. Tulli var kjempeflink og tok alle svingene og regaerte bra på mine fremforbytter. Vi hadde ganske bra avstand på hinderene slik at det ble lange svinger, noe som ga meg relativt god tid til å komme i riktig posisjon i forhold til neste hinder. En av de tingene jeg skal fokusere på er nin egen timing, vanligvis er den kanskje noe sen, men på mandag var jeg mulig litt for tidlig. Jeg får passe på og filme slik at jeg har muligheten til å se på det etterpå. Vi gikk også følgende kombinasjon

egen010310d
Her gikk det også veldig bra. Tulli tok riktig slalomingang og fulførte slalomen mens jeg kom meg i posisjon for en serpentin ved hinder 3. (2,3 og 4 ble serpentin) #4,#5 og#6 ble en ny serpentin med plasering ved 5. Tulli reagerte også veldig bra på at jeg senket farten etter hinder 8, slik at hun fikk en relativt tett sving etter hinderet og opp mot tunellen. Jeg avsluttet etter stigen.

Det var en veldig fin trening og jeg er fornøyd med både meg selv og Tulli.

Siena var også med på treningen og da for å trene på settingen, hilse på mennesker og hunder. Hun fikk også sett på noen hester.

I går var vi en kort tur i byen med Siena, så da fikk hun kjørt buss for første gang. Det gikk også ganske bra og hun virket avslappet. Bussen gir fra seg en del lyder, så jeg tror hun foretrekker og ta toget.

På lufteturene så har vi også fått trent på inkalling, og hun kommer som ei kule. Så vi får bygge videre på dette og sørge for at den holder seg like bra hele tiden.

Eller så har vi fått hilst på en dame med en stor koffert på hjul og en med en stor ikea pose.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar