Sider

mandag 28. mars 2011

Sportrening

I det siste så har jeg vært veldig sliten og valgte derfor og droppe agilitytreningen. Så istedenfor og dra til Deøbak så ble det en ikke like lang tur ned til Hvervenbukta for og teste Siena på litt spor og la Tulli få frisket opp sporingen. Vi startet med at jeg la ut et spor til Tulli, mens Catherine ventet med Siena, slik at sporet fikk ligget litt.

Til Siena så la vi to korte spor med Catherine i enden. Sporene var vel på ca 100m oppover en skråning. Det var helt klart at Siena syntes at det var gøy og hun var veldig ivrig og satt av gårde med stor iver. På sikt så er dett vel mulig at hun går for raskt slik at hun vil begynne og slurve litt. I tilegg så slo hun over på overvær noen ganger også. Regner med at vi får lært litt mer om dette på sporkurset. Uansett så skal vi trene spor for “gøy”  og ikke konkurranse. (Det er garantert gøy det også, men vi kommer ikke til å være så nøye som du vil være da) . Det skal være en aktivitet som vi kan bruke for og få Siena til og konsentre seg og “bygge henne opp” Sien var flink hun og fant Catherine begge gangene Smilefjes

Tulli viste også at vi må bli flinkere til og trene litt spor med henne også fordi hun er egentlig ganske flink. Nå husker jeg ikke helt hvor langt sporet til Tulli ble men det er klart at jeg kan legge mye lenger. Sporet var plutslig ferdig Smilefjes som blunker. I sporet til Tulli hadde jeg lagt ut 6 gjenstander og Tulli plukket opp 5 av dem. Hun har alltid dårlig tid i begynnelsen og raste forbi den førtse. Eller så synes jeg hunn gikk ganske konsentrert og mistet ikke sporet en gang.

En siste liten ting som jeg er ganske fornøyd med var hvordan Siena taklet en løs stor svart hund. Vi skal jo prøve og ungå situasjoner hvor Siena føler at hun må forsvare seg, men det er ikke så lett når de er løse og eiern ikke bryr seg så mye om andre. Hunden kom i hvertfall mot oss med høy hale, stive ben hodet hevet og busten oppe. Siena syntes at den ble veldig skummel, men jeg fikk roet henne ned slik at vi fikk går bort med fin kontakt. Det jeg er fornøyd med er at Siena valgte og jobbe med meg i stedenfor og prøve og kjefte på den ukjente hunden.

Så jeg er veldig førnøyd med denne dagen Smilefjes med åpen munn

1 kommentar:

  1. Så flinke dere er som er godt igang med sportreningen også! :-D Og så flink det høres ut som Siena var med den løse hunden! Kjempeimponerende at du har klart å lære henne å fokusere på deg i en slik situasjon!!

    Og så flink Tulli var som klarte å plukke opp 5 av 6 pinner i sporet!

    Kos dere videre med treningen!

    SvarSlett